Udogodnienia dla osób niepełnosprawnych

 

 

Zgodnie z przepisami Rozporządzenia Ministra Administracji i Cyfryzacji z dnia 26 marca 2014 r. w sprawie szczegółowych wymagań dotyczących świadczenia udogodnień dla osób niepełnosprawnych przez dostawców publicznie dostępnych usług telefonicznych ( Dz.U.2014 r. poz.464. Lubuskie Sieci Światłowodowe Sp.z o.o. oferują następujące udogodnienia dla osób niepełnosprawnych.

 

Oznakowanie BOK

 

Na drzwiach wejściowych BOK zostały zamieszczone specjalne oznaczenia (piktogramy duże i czytelne) zgodnie ze wzorami i rozmiarami według załącznika Nr 1 Rozporządzenia, informujące o udogodnieniach dla osób niepełnosprawnych

 

              Oznaczenia na drzwiach dla niepenosprawnych                           Oznaczenia na drzwiach wejciowych

 

1. Piktogram obsługa osób z niepełnosprawnością ruchową

2. Piktogram obsługa osób niesłyszących lub niemówiących

3. Piktogram obsługa z tłumaczem języka migowego

 

 

 

        Dla niepełnosprawnych ruchowo             Dla niesłyszących             tlumacz jezyka migowego

                       

 

Dostępność architektoniczna

 

W Biurze Obsługi Klienta są udogodnienia dla osób z niepełnosprawnością ruchową

1. Możliwość przywołania pracownika BOK za pomocą przycisku dającego sygnał dźwiękowy - zamontowanego nisko w dostępnym miejscu dla osób z niepełnosprawnością ruchową poruszającymi się na wózku. Przycisk ten pozwala na pomoc przy  wejściu do BOK. Pracownik BOK montuje najazdy przystosowane dla osób poruszających się na wózku inwalidzkim, dzięki którym jest możliwe swobodne wejście do BOK. Podjazdy zakupione przez naszą firmę są wykonane z dwóch przenośnych szyn aluminiowych na których są bieżnie antypoślizgowe żółto-czarne. Szerokość zewnętrzna toru jazdy wynosi 75 cm, szerokość jednej szyny 25 cm. Pracownik umieszcza szyny według sugerowanego odstępu producenta, gdzie przejście pomiędzy szynami wynosi około 30 cm.

 

      Podesty i dzwonek dla niepenosprawnych                     Dzwonek dla niepenosprawnych

2. Wejście i swoboda poruszania się po BOK. Biuro jest przestronne, wszelkie otwory drzwiowe są odpowiedniej szerokości.

3. Dostępność stanowiska obsługi klientów z niepełnosprawnością z uwzględnieniem potrzeb osób poruszających się na wózku inwalidzkim, poruszających się o kulach, ograniczonej możliwości poruszania się oraz z dysfunkcją wzroku.

 

 

Obsługa osób niesłyszących i niemówiących

 

Biuro Obsługi Klienta zapewnia dostęp do tłumacza dla osób niesłyszących i/lub niemówiących od poniedziałku do piątku w godzinach od 8 do 16. Potrzebę skorzystania z tłumacza należy zgłosić pracownikowi BOK z minimalnym wyprzedzeniem 3 dni roboczych. Zgłoszenie potrzeby tłumaczenia migowego dokonuje się w formie dostępnej dla osób niepełnosprawnych, w szczególności telefonicznie 95 715 33 33 lub za pośrednictwem poczty elektronicznej Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. . W Biurze jest również świadczona usługa tłumacza PJM online w czasie rzeczywistym, ponieważ mamy możliwość połączenia z tłumaczem PJM. Stanowisko Obsługi Klienta wyposażone jest w urządzenie umożliwiające komunikację tj. tablet. Pracownik potrafi nawiązać takie połączenie, które zapewnia odpowiednią komunikację ( słyszalność i widzialność). Łącze internetowe w BOK jest w technologii światłowodowej o szybkiej prędkości oraz stabilności przesyłu danych, co pozwala na bezstratną na jakości komunikację.

 

 

Obsługa osób niewidomych i słabowidzących

 

W przypadku obsługi osób niewidomych i słabowidzących zapewniamy Klientom możliwość zamówienia na życzenie wzorców umownych, informacji o świadczonych udogodnieniach oraz faktur wraz ze szczegółowym wykazem wykonanych usług telekomunikacyjnych przygotowanych na papierze w alfabecie Braille'a lub przy użyciu dużej czcionki. Takie zamówienie realizowane jest w kilka dni roboczych i wykonuje je dla nas firma zewnętrzna BRAJL PUNKT.

W naszym BOK pracownik potrafi poinformować o oferowanych udogodnieniach, a także prawidłowo zamówić te, które tego wymagają ( np. faktura w alfabecie Braille'a) informując jednocześnie o czasie oczekiwania na taką usługę ( do kilku dni roboczych)